Helpdesk e-factureren

Hoe kan ik e-factureren?

U kunt op 3 manieren e-factureren: 

  1. met uw administratiesoftware die al geschikt is voor e-factureren,
  2. met uw administratiesoftware die geschikt wordt gemaakt, of
  3. via het Leveranciersportaal van de Rijksoverheid.

Er is altijd een manier die bij u past. 

E-factureren aan de Rijksoverheid in 3 stappen

1. Met uw administratiesoftware

Afbeelding
afbeelding e-factureren

Steeds meer administratiesoftware, zoals boekhoudpakketten, branchegerelateerde software en ERP-systemen, ondersteunt e-factureren. Met deze software stuurt u ook uw e-factuur aan de Rijksoverheid. Dit is de makkelijkste manier. 

Overzicht administratiesoftware

2. Met uw administratiesoftware, gekoppeld aan Peppol

Afbeelding
afbeelding e-factureren

Gebruikt u administratiesoftware waarin e-factureren nog niet wordt ondersteund? Vaak kan een serviceprovider uw software koppelen aan de internationale standaard Peppol. Daarna is uw software  ook geschikt om te e-factureren. 

Overzicht serviceproviders

3. Via het Leveranciersportaal

Afbeelding
afbeelding over e-facturatie

Gebruikt u administratiesoftware waarin e-factureren niet wordt ondersteund en verstuurt u af en toe e-facturen aan de Rijksoverheid? Gebruik dan het Leveranciersportaal. 

Het Leveranciersportaal is een beveiligde website waar u handmatig e-facturen aanmaakt en een kopie downloadt voor uw eigen administratie. U kunt het portaal alleen gebruiken om e-facturen te sturen aan de Rijksoverheid.

Hoe werkt het Leveranciersportaal?

In het Leveranciersportaal maakt u een account aan en vult u uw factuurgegevens in. Deze gegevens worden dan als e-factuur afgeleverd bij de organisatie van het Rijk waaraan uw e-factuur is gericht. 

Naar het Leveranciersportaal

 

Heeft u vragen?