Helpdesk e-factureren

Hoe kan ik e-factureren?

E-factureren kan op 2 manieren: met uw administratiesoftware of via het Leveranciersportaal. Er is altijd een optie die bij u past. 

De makkelijkste manier is met uw administratiesoftware. Veel software is al geschikt voor e-factureren. Als uw administratiesoftware e-factureren niet ondersteunt, kan een serviceprovider vaak een maatwerkoplossing leveren. Heeft u geen geschikte software? Dan kunt u het Leveranciersportaal gebruiken.

1. E-factureren met uw administratiesoftware

a. E-factureren is mogelijk met uw administratiesoftware

Afbeelding
afbeelding e-factureren

Steeds meer administratiesoftware, zoals boekhoudpakketten, branchegerelateerde software en ERP-systemen, ondersteunt e-factureren. Met deze software stuurt u ook uw e-factuur aan de Rijksoverheid. Dit is de makkelijkste manier. 

Overzicht administratiesoftware

b. E-factureren is nog niet mogelijk met uw administratiesoftware

Afbeelding
afbeelding e-factureren

Gebruikt u administratiesoftware waarin e-factureren nog niet wordt ondersteund? In de meeste gevallen kan een serviceprovider een maatwerkoplossing leveren. Vraag een serviceprovider naar de mogelijkheden. 

Overzicht serviceproviders

2. E-factureren via het Leveranciersportaal

Afbeelding
afbeelding over e-facturatie

Gebruikt u administratiesoftware waarin e-factureren niet wordt ondersteund en verstuurt u af en toe e-facturen aan de Rijksoverheid? Gebruik dan het Leveranciersportaal. 

Het Leveranciersportaal is een beveiligde website waar u handmatig e-facturen aanmaakt en een kopie downloadt voor uw eigen administratie. U kunt het portaal alleen gebruiken om e-facturen te sturen aan de Rijksoverheid.

Hoe werkt het Leveranciersportaal?

In het Leveranciersportaal maakt u een account aan en vult u uw factuurgegevens in. Deze gegevens worden dan als e-factuur afgeleverd bij de organisatie van het Rijk waaraan uw e-factuur is gericht. 

Naar het Leveranciersportaal

 

Heeft u vragen?