FAQ's e-factureren

U vind hier een overzicht met de meest gestelde vragen per onderwerp.

Algemeen

  1. Wat is een e-factuur en wat is e-factureren?
  2. Wat zijn de voordelen van e-factureren?
  3. Wat is het belang van e-factureren?
  4. Welke mogelijkheden zijn er om een e-factuur te versturen naar de Rijksoverheid?

Foutmeldingen/problemen

  1. Ik krijg de foutmelding met 'Unable to authenticate session' bij het leveranciersportaal DigiInkoop. Wat moet ik doen? 
  2. Ik krijg de foutmelding met ‘Error Page. You have encountered an unexpected error. Please contact your System Administrator’. Wat moet ik doen? 
  3. Wat kan ik doen bij problemen in het leveranciersportaal DigiInkoop? 
  4. Ik krijg een foutmelding bij het invoeren van mijn BTW-nummer  in het leveranciersportaal DigiInkoop. Wat moet ik doen? 
  5. Na hoeveel dagen vervalt mijn wachtwoord voor het leveranciersportaal DigiInkoop? 
  6. Ik kan geen factuurlocatie/klant selecteren bij het veld 'Factuur aan'. Hoe los ik dit op?

E-factuur voorbereiden of versturen

  1. Waarom krijg ik geen resultaten te zien bij het invullen van de naam van het ministerie in het veld Factuur aan in het leveranciersportaal DigiInkoop? 
  2. Hoe kan ik mijn verzonden e-factuur terug vinden in het leveranciersportaal? 
  3. Waar moet ik het Organisatie Identificatie Nummer (OIN) invullen? 
  4. Ik moet e-factureren, maar kan ik ook mijn pfd-factuur per mail toesturen? 
  5. Wat is Simplerinvoicing? 
  6. Hoe registreer ik mijzelf op het e-factuurportaal DigiInkoop?